سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین های ایران و جهان

گوشی های سامسونگ همواره دارای ویژگی های فراوانی ، هم از نظر نرم افزاری و هم از نظر سخت افزاری بوده اند به ویژه سری سامسونگ گلکسی نوت 8 که قابلیت های فوق‌العاده ای دارد. این دستگاه  کوچک همواره برای کاربرانی مناسب است که همیشه خواستار بهترین ها در قسمت سخت افزاری می باشند. گلکسی نوت 8 سامسونگ بی نظیر است ، اسکنرهای بیومتریک ،صفحه نمایش با لبه منحنی و UI، همه و همه گزینه هایی هستند که یک کاربر تازه وارد را به راحتی سردرگم می کند. نکات زیر را مطالع کنید چرا که تمام نکات کلیدی را پوشش می دهد.

در حال حاضر اگر شما از یک گوشی سامسونگ و یا نوت 8 استفاده می کنید، احتمالا از قابلیت های اصلی آن صرفا بهره می برید. با این وجود هنوز قابلیت ها و ترفند های مفیدی وجود دارند که از آن ها صحبتی به میان نیامده و تنها توضیح آن ها در برخی کتاب هایی که هیچ کس مطالعه نمی کند، آمده است. به همین دلیل، ما فکر کردیم که این قابلیت های قدرتمند را بازبینی کنیم و ویژگی های کوچک و بزرگ آن را مورد بررسی قرار دهیم، پس با مجیک نیوز همراه باشید تا به بررسی این قابلیت ها بپردازیم.

با سیزده قابلیت پنهان سامسونگ گلکسی نوت 8 آشنا شوید:

یک: شما می توانید دکمه Home را در هر مکانی از  گلکسی نوت 8 در دسترس داشته باشید

سامسونگ گلکسی نوت 8  نخستین گوشی است که دارای صفحه ای خالی از هر دکمه سخت افزاری می باشد و دارای یک نوار در قسمت پایینی بوده چرا که هیچ کنترل کننده فیزیکی روی قاب نازک آن وجود ندارد. اما سامسونگ منطقه ای را روی صفحه نمایش نشان داده است که نسبت به فشار حساسیت دارد و شما می توانید صفحه نمایش گوشی خود را با فشردن این قسمت روشن کنید. با انجام این کار یک پاسخ به شکل لرزش از گوشی دریافت خواهید کرد. مهم نیست کدام یک از برنامه ها بر روی گوشی شما در حال اجرا ست، یا نوار هدایت مجازی قابل مشاهده است یا خیر، اگر بر روی این قسمت که معمولا دکمه Home بر روی آن قرار دارد کلیک کنید، همان لرزش را دریافت کرده و گوشی به صفحه اصلی باز می گردد.

دکمه home در سامسونگ گلکسی نوت 8

دو: دکمه کشویی برنامه

در حال حاضر شما می دانید که رابط کاربری سامسونگ در سال جاری یک دکمه اختصاصی برای کشوی برنامه ندارد. در عوض شما باید صفحه نمایش را از قسمت پایینی به سمت بالا بکشید. این روش خوبی است چرا که روی اسکنر صفحه نمایش مقداری فضای خالی ایجاد می کند و می توان میانبرهای جدیدی افزود. اما اگر می خواهید دکمه کشویی برنامه را باز گردانید کافی است مراحل زیر را انجام دهید. فشردن صفحه برای مدت نسبتا طولانی – تنظیمات اصلی- دکمه های برنامه- انتخاب نمایش دکمه های برنامه .

فعال سازی دکمه کشویی گلکسی نوت 8

 

بیشتر بخوانید : 

سه: شخصی سازی صدا در گلکسی نوت 8

بعضی از برندها طی یک یا چند سال گذشته قابلیت شخصی سازی صدا را به گوشی های خود اضافه کرده اند. این ویژگی به شما کمک میکند که حساسیت فرکانس گوش خود را تشخیص دهید و سپس EQ گوشی را در اطراف آن تنظیم کنید. سامسونگ از زمان عرضه Galaxy S7 دارای این قابلیت بوده است. برای فعال کردن این قابلیت مراحل زیر را انجام  دهید.

ترفند فعال کردن شخصی سازی صدا

چهار: جعبه ابزار سریع، چراغ قوه، خط کش

اگر زیر منوی پانل را باز کنید، یک جعبه ابزار سریع را خواهید دید که در نگاه اول مشابه یک قطب نمای بزرگ است و ممکن تا به حال استفاده چندانی از آن نکرده باشید و این جعبه ابزار را نادیده گرفته اید. با این وجود این جعبه ابزار دارای چراغ قوه ای با کنترل شدت نور و SOS اتوماتیک چشمک زن می باشد. هم چنین دارای خط کش بسیار مفیدی است که از ویژگی های صفحه نمایش منحنی استفاده کرده و یک خط کش چهار و نیم اینچی یا یازده و نیم سانتیمتری در اختیار شما قرار می دهد.

پنج : پنهان کردن و نمایش دادن نوار جهت یابی در گوشی گلکسی نوت 8 سامسونگ

نوار جهت یابی در برخی از برنامه های تمام صفحه ناپدید می شود و علت این امر آن است که می خواهد به شما اجازه دهد تا از صفحه نمایش 15:5:9 Super AMOLED لذت ببرید. اگر بخواهید اغلب اوقات این نوار را داشته باشید چه باید کرد؟ مانند زمانی که وب گردی می کنید و یا رسانه های اجتماعی را مطالعه می کنیید. برای فعال کردن این قابلیت باید روند گفته شده در عکس را طی کنید.

پس از انجام این فرآیند متوجه خواهید شد که شما یک نقطه کوچک در قسمت سمت چپ نوار جهت یابی دارید. با دوبار ضربه زدن بر روی این نقطه نوار جهت یابی شما محو می گردد. شما می توانید با دوباره بالا کشیدن صفحه و دوبار ضربه زدن روی همان نقطه آن را به جای خود بازگردانید.

پنهان کردن و نمایش دادن نوار جهت یابی

شش : غیر فعال کردن ارتقا دهنده ویدئو برای دریافت حالت مورد نظر صفحه

در چند سال گذشته، سامسونگ رنگ های فوق العاده واضح و غیر واقعی را در صفحه نمایش Super AMOLED با اضافه کردن یک حالت پایه در تنظیمات صفحه نمایش تیره کرد. بر خلاف حالت های AMOLED Cinema یا Basic و Adaptive رنگ ها واقعی تر بوده و حتی اگر از حالت Adaptive استفاده کنید، متوجه خواهید شد که دارای لغزنده های پیشرفته ای هستند که به شما امکان تنظیم تعادل رنگ RGB را می دهد و این فوق العاده است.

چیزی که چندان جالب نیست این است که وقتی YouTube یا سایر برنامه های ویدئویی خود را باز می کنید، به نظر می رسد که نرم افزار تنظیمات مورد نظر شما را لغو کرده و به حالت پانچ تبدیل شده است. اگر این شرایط را دوست ندارید، شما باید ارتقاء دهنده ویدئو را غیر فعال کنید و این کار طی مراحل نشان داده شده در عکس صورت می گیرد.

هم چنین شما می توانید انتخاب کنید که این قابلیت برای کدام برنامه ها در حالت فعال و برای کدام برنامه ها در حالت غیر فعال قرار داشته باشد.

 توجه ویژه :

 

مراقب باشید، هنگام تغییر مشخصات عملکرد در برنامه ها، برخی از آنها به تقویت کننده ویدئو تبدیل می شوند.

هفت : ویجت ها را همیشه در صفحه نمایش فعال کنید.

نمایشگر همیشه برای نشان دادن اطلاعات شما مانند زمان فعلی، تقویم و اطلاعیه های در حال انتظار عالی است. اما شما می توانید از آن برای کنترل های چند رسانه ای سریع استفاده کنید و یا حتی رویداد ها و آلارم های آینده خود را ببینید. برای فعال سازی این قابلیت مراحل گفته شده در عکس را انجام دهید.

ویجت های صفحه نمایش

 هشت : پین کردن برنامه ها در نمایش برنامه های اخیر

برنامه های اخیر نوار ابزار دارای یک دکمه بستن همه می باشد که به شما کمک می کند پس از داشتن چهل و هفت برنامه بتوانید همه را با فشردن یک دکمه پاک کنید. اما گاها ممکن است شما بخواهید برخی از برنامه های خود را به صورت پین شده داشته باشید. در این مورد، برنامه های اخیر خود را باز کنید و بر روی سه نقطه موجود در قسمت راست بالای صفحه کلیک کنید و برنامه های Lock را انتخاب کنید. برنامه های قفل شده شما با انتخاب گزینه بستن همه بسته نخواهد شد، اما امکان پاک کردن این برنامه ها به صورت دستی هم وجود دارد. حتی اگر آن ها را پاک کنید برنامه های قفل شده تنظیمات را برای دفعه بعد به خاطر خواهند داشت.

نه : ضبط دوگانه

دوربین جدید گوشی گلکسی نوت 8 حالت پرتره را ارائه می دهد، همانطور که آیفون هفت پلاس این قابلیت را داراست.  اما هم چنین دارای یک چرخش از خود می باشد. با استفاده از هر دو دوربین شما می توانید یک عکس پرتره و یک عکس زاویه دید در همان زمان را ایجاد کنید. برای فعال سازی این قابلیت به دنبال Dual capture toggle بگردید که این قابلیت رمانی فعال می گردد که در حالت Focus باشید.

دوربین نوت 8

ده : تغییر سریع بین دوربین جلو و دوربین عقب

شما قطعا راجع به shortcut اطلاع دارید. با دوبار فشردن دکمه پاور شما می توانید دوربین گوشی خود را باز کنید اما اگر در قسمت دوربین قرار داشته باشید شما با دوبار فشردن دکمه پاور می توانید تغییر وضعیت بین دوربین جلو و عقب داشته باشید.

یازده : افزودن shortcut های صفحه اصلی به حالت مورد علاقه دوربین

هنگام ضربه زدن به صفحه در قسمت سمت چپ دوربین، حالت های مختلف مانند Manual, Auto, Food shot, Slow motion, Hyperlapse و…  را مشاهده می کنید. آیا یکی از این ها مورد علاقه شما می باشد؟ خوب، اگر شما در منوی سه نقطه که در قسمت سمت راست بالا پنهان شده کلیک کنید، می توانید گزینه افزودن Shortcut به صفحه اصلی را انتخاب کرده و یک آیکون جدید ایجاد کنید که شما را مستقیما به حالت های مورد علاقه دوربین هدایت می کند.

دوازده : یادداشت های حذف شده شما در سطل زباله است.

برنامه یادداشت های سامسونگ یکی از ویژگی های اصلی سری نوت است. اینجا محل مناسبی برای استفاده از قلم S است. آیا می دانستید که شما می توانید یادداشت های حذف شده را به صورت تصادفی بازگردانید؟ منوی سه نقطه در سمت راست بالا یک پوشه سطل زباله را نگه می دارد که یادداشت های حذف شده خود را برای پانزده روز قبل از از بین بردن آن ها برای همیشه نگه می دارد.

سیزده : تنظیم کردن فرمان صوتی به عنوان رمز

بسیار عالی می باشد از این جهت که می تواند بسیاری از توابع گوشی را کنترل کنید، می توانید تنظیمات و برنامه ها را باز کنید و حتی در تنظیمات تغییر ایجاد نمایید. بدیهی است که شما باید گوشی خود را باز کنید تا از بسیاری از آنچه که Bixby می تواند برای شما انجام دهد استفاده نمایید.

نظرتان در مورد اضافه کردن یک فرمان صوتی برای باز کردن قفل گوشی چطور است؟ بله، شما می توانید. واضح است که این یکی از راه هایی است که امنیت کمتری دارد پس در استفاده از آن مراقب باشید. مراحل گفته شده در عکس را پی گیری کنید تا روند تنظیم این قابلیت را یاد بگیرید.

 

دانلود زنگ موبایل | ترفند موبایل | خرید عطر زنانه | خرید عطر مردانه  | دانلود رمان عاشقانه | اخبار جدید موبایل