سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین های ایران و جهان

در این پست به بررسی سه نوع از نمودارهای اصلی که تحلیلگران بیشتر از آنها استفاده میکنند میپردازیم ، همانطور که گفتیم سه نوع نمودار اصلی داریم البته نمودارهای دیگری هم هستند که بعضی از تحلیل گران از آنها استفاده میکنند که جزو بحث ما نیستند . حال به معرفی سه نمودار اصلی میپردازیم با مجیک نیوز همراه باشید.

  • نمودار خطی
  • نمودار میله ای
  • نمودار شمعی ژاپنی

نمودار خطی :

اولبن و ساده ترین نموداری که معرفی میکنیم ، نمودار خطی است که به صورت یک خط نمایش داده می شود ، نمودار خطی از به هم متصل کردن قیمت های بسته شدن هر دوره تشکیل میشود.به طور مثال اگر نمودار ما در تایم فریم روزانه باشد، قیمت بسته شدن هر روز قیمت به هم متصل شده و یک نمودار خطی را شکل میدهد.این مورد برای انواع تایم فریم ها صدق میکند.

نمودار خطی

 

 

نمودار میله ایی:

دومین نموداری که معرفی میکنیم نمودار میله ایی است که جزئیات بیشتری را در اختیار تحلیل گران قرار میدهد.نام دیگر این نمودار OHLC میباشد،زیرا قیمت باز شدن (Open) ، بالاترین قیمت (High) ، پایین ترین قیمت (Low) و قیمت بسته شدن (Close) را نشان میدهد.

نمودار میله ایی

آموزش بورس | آموزش تحلیل تکنیکال | انواع نمودار

نمودار شمعی ژاپنی:

یکی از بهترین و کاملترین نمودارهایی که اکثر تحلیل گران از آن استفاده میکنند نمودار شمعی ژاپنی است ، این نمودار نه مثل نمودار خطی گنگ است و نه مثل نمودار میله ایی نیاز به دقت بالا دارد ، در این نمودار سایه ها بالاترین و پایین ترین قیمت را نمایش میدهند و بدنه هم قیمت باز و بسته شدن را نمایش میدهند و همچنین رنگ بدنه کندلهای سعودی و نزولی با یکدیگر متفاوت میباشد، در مطالب بعدی این نمودار ها را با جزئیات بیشتری مطرح خواهیم کرد.

نمودار شمعی